piątek, 22 lutego 2013

Spaghetti z sosem meksykańskim


SKŁADNIKI:

> 40 dag makaronu spaghetti
> puszka pomidorów
> chili
> cebula
> 1-2 gałązki natki
> 1/2 pęczka kolendry (ja wzięłam z papierka ;))
> 3 łyżki oliwy
> 2 łyżki koncentratu pomidorowego
> 1/4 l czerwonego wytrawnego wina
> laska cynamonu (ja użyłam sproszkowanego)
> liść laurowy
> po szczypcie suszonych: oregano, tymianku, rozmarynu, majeranku, szałwii 
> oraz mielonych: goździków, kolendry, ziela angielskiego, kminku
> 3 łyżki sherry
> sól, pieprz


Posiekać obraną cebulę, wyczyszczone chili i umyte świeże zioła. W rondlu rozgrzać oliwę. Zeszklić cebulę, dodać wyciśnięty czosnek, chili, koncentrat pomidorowy


 i posiekane pomidory. Mieszając gotować 10 min.


Podlać czerwonym winem.


Dodać cynamon


i liść laurowy, pietruszkę,



oregano, tymianek, rozmaryn, szałwię, goździki i sól. Gotować jeszcze 20 min.


Wyjąć liść laurowy i cynamon (jeśli była laska). Dodać kolendrę, sherry, pieprz, ziele angielskie i kminek.


Makaron ugotować al dente w dużej ilości osolonego wrzątku, odcedzić,


przełożyć do gotowego sosu, wymieszać. Spaghetti wyłożyć na talerze i podawać.



Makaron można udekorować świeżą kolendrą lub bazylią oraz posypać startym parmezanem (ja wybrałam po prostu pietruszkę ;) )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz