niedziela, 28 czerwca 2015

Słońce vs Księżyc

Astronomia to jedna z dziedzin, która już w dzieciństwie zaczęła mnie fascynować. W szkole, ucząc się przedmiotu fizyka i astronomia zawsze oddzielałam te dwie nauki, gdyż fizyka do mnie nie przemawiała ze swymi wykresami i liczbami. Nie mając ścisłego umysłu, kierowałam swoje zainteresowania ku astronomii, która wydawała mi się bardziej "humanistyczna". Wiedza o gwiazdach i planetach, ich charakterystyka pozbawiona wszelkich obliczeń matematycznych, jedynie odległości mierzone przede wszystkim w latach świetlnych to jest to, co chłonęłam najbardziej. Jeśli tylko zdarzyło się, że dostrzegłam jakąś matematykę w tym wszystkim, zaraz zamykałam oczy na to, co moim zdaniem zbędne. 



zachodzące Słońce w objęciach gałęzi; widok z mojego okna, 2014


Księżyc z dnia 27.06.2015 sfotografowany przeze mnie aparatem Kodak z centrum Łodzi (Phase: Waxing Gibbous Moon Descending/Illumination: 80,6 %/ Distance: 393 981 km- czyli faza malejącej pełni Księżyca o jasności 80,6% i odległości od Ziemi 393 981 km) - informacja zaczerpnięta z aplikacji Lunar Phase 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz