czwartek, 20 listopada 2014

Placki ziemniaczane z Pendżabu

Kolejny przepis, dzięki któremu mogłam zrobić użytek z mojej aromatycznej przyprawy garam masali. 



SKŁADNIKI:
> 500 g ziemniaków
> 1 średnia cebula
> szczypta chili w proszku
> 1 łyżeczka przyprawy garam masala
> 1/2 cytryny
> pęczek świeżej kolendry (zastąpiłam suszoną)
> 3 łyżki oleju roślinnego
> 15 g masła
> sól

1) Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Przełożyć do garnka i zalać zimną, osoloną wodą. Przykryć, doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu 10 min, aż będą miękkie, ale nie zaczną się rozpadać. 


2) Cebulę obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach na papierowy ręcznik. Wycisnąć sok. Dodać chili, garam masala i szczyptę soli.


3) Do cebuli wycisnąć 2 łyżeczki soku z cytryny.


Kolendrę umyć i osuszyć. Odłożyć kilka gałązek do przybrania. Pozostałe liście posiekać. (lub tak jak ja to zrobiłam-dosypać dwie łyżeczki suszonej do masy)

4) Ziemniaki odcedzić, niezbyt starannie ugnieść i połączyć z cebulą. Uformować osiem placków o średnicy ok. 5 cm.


5) Masło i olej rozgrzać na dużej patelni. Smażyć placki po 2-3 min po każdej stronie na złoty kolor. 
6) Osączyć placki na papierowym ręczniku. Podawać na gorąco lub zimno z chutneyem(np. miętowym) albo ketchupem.


Te placki znane są w Indiach pod nazwą tiki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz