środa, 13 marca 2013

Biszkopt piña-colada

Z ananasami prosto z Karaibów! :)



SKŁADNIKI (na blachę 25 x 25 cm):
> 300 g gotowych biszkoptów
> puszka plastrów ananasa (800g) 
> 100 ml soku z ananasa
> 6 żółtek (jaja M)
>100 g cukru
> 10 łyżek likieru kokosowego
> 8 łyżek białego rumu ()
> 500 g mascarpone (lub białego sera śmietankowego)
> 50 g chipsów kokosowych do dekoracji (ja wzięłam po prostu płatki migdałowe i wiórki kokosowe)


* Połowę biszkoptów ułożyć na dnie blachy. Krążki ananasa osączyć, zalewę połączyć z sokiem ananasowym. Biszkopty skropić połową soku ananasowego. Krążki ananasa pokroić na ćwiartki, połowę z nich ułożyć na spodzie biszkoptów.


*  Żółtka utrzeć mikserem na gładką, puszystą masę (ja użyłam trzepaczki).


Wlewać cienką strużką rum i likier, dodać przetarty przez sitko mascarpone lub biały ser śmietankowy.


Składniki utrzeć na jednolitą masę o konsystencji lekkiego kremu.


Dodać cukier (ja wybrałam c.puder, bo szybciej się rozpuszcza).


* Połowę masy rozsmarować na warstwie ananasów,


obłożyć resztą biszkoptów, skropić pozostałym sokiem,


ułożyć cząstki ananasa. Posmarować resztą kremu.


Tort nakryć arkuszem przezroczystej folii i wstawić na godzinę do lodówki.
*Chipsy kokosowe lekko zrumienić na suchej patelni o grubym dnie, posypać dekoracyjnie biszkopt.


SMACZNEGO ! 

1 komentarz:

  1. Chodak masakra, ślinka leci...:(((((( zamawiam to jak bede w PL!!!

    OdpowiedzUsuń