piątek, 20 czerwca 2014

Tort "panna cotta"


Wbrew temu co napisali, że ciasto przygotowuje się w ciągu 45 min, ja robiłam je ok. 4 godz. Ale było warto! Pychotka!



SKŁADNIKI: (na tortownicę o średnicy 24 cm)
> 3 jaja (M)
> 130 g cukru ( najlepiej pudru)
> tarta skórka i sok z 1/2 cytryny
> 40 g mąki
> 40 g mąki ziemniaczanej
> 40 zmielonych migdałów
> 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
> 5 kropli aromatu migdałowego 
NADZIENIE:
> żelatyna
> 300 ml mleka
> 400 g bitej śmietany
> 2 opak. cukru waniliowego
> 100 g cukru
> 500 g truskawek
PONADTO:
> papier do pieczenia
> 200 g bitej śmietany
> 100 g płatków migdałowych
> 25 g posiekanych pistacji
> 250 g truskawek






* Temperaturę w piekarniku ustawić na 175* C. Żółtka ubijać, dodając stopniowo 3 łyżki wody, skórkę cytrynową oraz 65 g cukru.Białka ubić z resztą cukru na sztywną pianę.




* Mąkę wymieszać z mąką ziemniaczaną, migdałami i proszkiem do pieczenia,


dodać do utartych żółtek i piany z białek. Pianę wyłożyć na utarte żółtka i przesypywać mąką wraz z dodatkami i wymieszać.


Wlać sok z cytryny i aromat migdałowy. Tortownicę wyłożyć papierem, przelać masę biszkoptową i natychmiast wstawić do nagrzanego piekarnika. (Mój nagrzewałam 30 min i dopiero włączyłam po ubiciu białek i żółtek). Piec ok. 25 min. Zarumieniony na złoto biszkopt wyjąć z piekarnika, przestudzić, usunąć papier, przenieść na deskę, ostrym nożem przekroić na dwie równe części.
*Żelatynę namoczyć. Mleko wlać do rondelka, dodać 100 g śmietany, cukier i cukier waniliowy, gotować na małym ogniu ok. 5 min, przez cały czas mieszając. Żelatynę odcisnąć, dodać do mleka i dokładnie z nim wymieszać. Rondelek z kremem odstawić w chłodne miejsce. Resztę śmietany ubić na sztywno ( kupiłam gotową bitą śmietanę), połączyć z jogurtem i wymieszać. 
* Spód tortu spiąć obręczą tortownicy. Truskawki opłukać, osączyć, podzielić na ćwiartki, a następnie delikatnie wymieszać z kremem. 


Na spodzie z biszkoptu rozprowadzić krem truskawkowy, przykryć górą biszkoptu. Tort wstawić na 3 godz. do lodówki. ( ja wstawiłam na całą noc.)
*Ze schłodzonego tortu zdjąć obręcz. Śmietanę ubić na sztywnom migdały lekko zrumienić na suchej patelni. Tort udekorować bitą śmietaną, migdałami i posiekanymi pistacjami.


Truskawki umyć, pokroić w cienkie plasterki. Na wierzchu tortu uformować serce z plasterków truskawek. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz